zondag 11 januari 2009

Stap 5

'Je eigen idee voor de kalender'

Wat is voor mij de ideale stad?

De ideale stad heeft een leuk en gezellig (niet overdekt!) winkelcentrum. Liefst een historisch uitziende stad, in plaats van modern. (Jammer dus dat Rotterdam ooit platgegooid is). Naast een centrum, heeft de stad vooraanstaande wijken én achterbuurten, en een mooi park. Een goeie infrastructuur is ook wel belangrijk en handig. (Geen verplichte OV-chipkaart dus). De mensen in mijn stad zijn allemaal aardig en vriendelijk (weet ik, niet te realiseren).

Concept:
Het lijkt me wel leuk om in de kalender foto's te plaatsen die te maken hebben met kleur.
Eén onderwerp behoudt z'n orginele kleur en de achtergrond bijna zwart wit of in iedergeval een stuk kleurlozer.
Hieronder een aantal voorbeelden.












UPDATE 30 jan:

Heb nu eindelijk echt een concept bedacht. Het onderwerp wordt: Rotterdam Mysteriestad. Ik neem verschillende 'mysteries' en ga naar de plek toe waar deze zich afspelen en maak daar een foto. De foto's worden zwartwit of iets sepia achtigs.

Idee stilleven: Mijn stilleven wordt iets met een boek wat open geslagen ligt. Omdat mysteries, legenden en mythen vaak in boeken opgeschreven zijn. Ook wil ik er wat lampjes bijdoen. Als je dan een foto met een kleine scherpte-diepte hebt, dan worden die lampjes vlekjes. Dat is wel leuk, denk ik. Ook komen er wat andere voorwerpen bij die wel mysterieus zijn, bijvoorbeeld een zandloper. En nog wat takjes om de foto op te vullen.

Idee vrije buitenopdracht: Mijn vrije buitenopdracht wordt gewoon alle foto's die ik voor de kalender moet maken. Ik heb geen tijd om ook nog een andere buitenopdracht te doen, want ik krijg zelfs de foto's voor de kalender geen eens in de lessen zelf af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten