woensdag 11 februari 2009

Stap 11

'Bedient beeld en lichtapparatuur bij producties of projecten'

Tijdens het fotograferen van het stilleven heb ik de volgende camera instellingen gebruikt:









Bij iedere foto:

Soort lichtmeting: Spot

Lichtgevoeligheid: ISO 400

Opnamekwaliteit: RAW

Opnamestand: M

Ik heb ISO 400 gebruikt, omdat het dan al net wat lichter is als bij 200, en je hebt nog geen last van ruis.
Ik heb de opnamekwaliteit RAW gebruikt, zodat ik dingen als de witbalans en zo nog goed kan veranderen na afloop zonder dat er kwaliteit verloren gaat.
Ik heb bij elke foto het diafragma zo groot mogelijk gedaan, zodat ik een zo kort mogelijke sluitertijd kon nemen, zodat je minder kans hebt op bewogen foto's.

Ik heb de opnamestand Manuel gebruikt, omdat ik dan helemaal zelf kan kiezen hoe ik de foto wil hebben. Als ik 'm op A of S heb staan, krijg ik toch niet vaak wat ik bedoel.

'Controleert AV-materiaal en apparatuur en verricht eenvoudig onderhoud'

Ik heb elke les de hierboven genoemde menufuncties in de camera gecontroleerd, en zo ingesteld zoals ik ze wil hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten