maandag 2 februari 2009

Stap 6 - ideën voor foto's

Het concept van mijn kalender is: Rotterdam Mysteriestad.
Ik heb een boek geleend van de bibliotheek waar onderzoek wordt gedaan en de verhalen worden verteld van verschillende mysteries die zich in Rotterdam afspelen. Van de plaats waar deze zich afspelen, ga ik een foto maken. Of ik maak een foto waarop iets te zien is wat er mee te maken heeft.

Naam van mysterie/legende Wat ik ga fotograferen


'Leeuwen op de Maasboulevard' De 3 leeuwen op de Maasboulevard

'Het spook in de herberg' Een hand

'Het graf van de heks' Een kerkhof

'De barbeque van Sint Laurens' De St. Laurenskerk

'Het woud zonder genade' Het Kralingse bos

'Het wonderlijke beeld van Erasmus' Het beeld van Erasmus

'Het Beeld van het Schielandhuis' Het beeld van Graaf Willem IV met Schielandhuis op achtergrond.

'De Duizend vrezen aan de Grote Markt' De Grote Markt

'Het spook in Schiebroek' Schiebroek (met spook)

'De Reus van Lekkerkerk' Een hele grote schoen

'De politieke moord op de Coolsingel' Een bom op de Coolsingel

'Het monster in de maas' De Maas

'De Reuzin van Hillegersberg' Hillegersberg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten