maandag 22 februari 2010

Stap 10 en 11 & Ladiesnight

Fotoshoot Anne:
Ik had na aanvang van de les een uur de tijd voor dat ze zou komen. Hierin heb ik de opstelling gemaakt en de camera goed ingesteld. (ik had even iemand anders genomen als proefkonijn om de instellingen goed te doen). Ik heb gefotografeerd in RAW voor betere kwaliteit en natuurlijk om de witbalans nog te kunnen veranderen. De ISO heb ik op 200 gezet voor zo min mogelijk ruis. De sluitertijd heb ik op 1/90 gezet en het diafragma wisselde nog weleens, dat was afhankelijk van het licht maar het lag altijd ronde de 8, 9.



Ik heb deze periode ook gefotografeerd op een ladiesnight samen met Nathalie. Mijn oorspronkelijke plan was om van de foto's een advertentie te maken voor in het tijdschrift, maar uiteindelijk vond ik het toch niet bij de rest passen dus heb ik het maar niet gedaan.

Het fotograferen zelf was wel een goede ervaring vind ik. In de studio staat natuurlijk heel veel spullen eigenlijk al voor je klaar, maar we moesten nu zelf alles opzetten. Dat ging prima, alleen de softbox was even puzzelen. (Alle kampeer ervaring moest naar boven worden gehaald). We hadden elkaar gebruikt om het licht te testen en de camera goed in te stellen.

Hieronder wat van onze testfoto's:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten