woensdag 10 februari 2010

Stap 6

Mijn magazine wordt A4 staand. Het zullen voornamelijk grote foto's worden, bijvoorbeeld helemaal bladvullend met tekst in de foto. Daar let ik bij het maken van de foto natuurlijk op.

Mijn lettertype voor de gewone tekst wordt Adobe Garamond Pro. Het lettertype voor de koppen Mistral. Voor de kop van het interview gebruik ik FFF Tusj. Voor de barcode op de cover gebruik ik een barcode lettertype met de getallen 48 15 16 23 42. (Kijkers van de serie lost zullen deze getallen wel kennen).

Deze foto's ga ik maken:

Cover:
Voor de cover heb ik een fotoshoot met Deborah. Ik wil iets met lichtjes of een blinddoek.

Voorwoord:
Een foto in een winkel van een tijdschriftenmuur gemaakt met de lensbaby. De foto wordt verspreid over 2 pagina's. Het scherptepunt ligt links, zodat ik op de rechterbladzijde tekst kan plaatsen.

Inhoud:
Voor de inhoud neem ik een foto van een muur met allemaal fotolijstjes. In de lijstjes komen de titels te staan met de paginanummers.

Artikel:
Voor mijn artikel ga ik naar Slot Loevestein, en daar neem ik foto's. Van het kasteel zelf en het terrein, maar ook in het kasteel.

Interview:
Tijdens mijn interview neem ik foto's van de schilderijen die hij maakt om in het magazine te plaatsen, en ik maak ook portret foto's van hem.

Recept:
Voor mijn boterbier recept maak ik een glas boterbier en die fotografeer ik zo, dat de foto beeldvullend op de pagina kan maar boven een naast het glas past nog tekst.

Advertentie medeleerling:
Voor de advertentie van Suzanne maak ik een studiofoto van Suzanne.

Advertentie abonnement:
Voor de advertentie van het abonnement neem ik een foto van een tijdschrift wat door de brievenbus valt. De brievenbus komt net boven het midden, zodat ik onderin de tekst kan plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten